Medijskim projektima Zuje Veličkovića više od 21 milion od ministarstva i grada

Na konkursu Ministarstva informisanja, čiji su rezultati nedavno obelodanjeni (i na njih se neuobičajeno dugo čekalo, uz probijanje konkursnih rokova za objavljivanje odluka komisija), projekti medija u većinskom vlasništvu Zorana Zuje Veličkovića (Radio televizija Vranje i Radio televizija Bujanovac) vrednovani su sa čak 10 miliona dinara.

Ako se podeli ovaj "kolač", videće se da je projektima Radio televizije Vranje otišlo 5,5 miliona, (7 projekata) a projektima Veličkovićeve medijske Kuće u Bujanovcu 4,5 miliona (podržano 6 projekata).

Osim što je lepa i okrugla, to je inače i uobičajena suma (milion gore dole) koju Veličkovićevi projekti zavređuju godinama unazad na medijskim konkursima Ministarstva informisanja.

Projekti dveju medijskih kuća, sa šest medija u okviru njih (po dve televizije, dva radija i dva portala), vrednovani su čak sa nešto više novca (11,6 miliona) na gradskom konkursu u Vranju u proleće ove godine.

Dve cifre u zbiru daju više od 183.000 evra, a sa projektima koji medijima ovog vlasnika prođu i u okolnim opštinama na jugu Srbije (uz prihode od TV prenosa sednica lokalnih parlamenata), to bude i znatno više na godišnjem nivou.

Kao indikator u prilog tome kako se sredstva na ovim konkursima dodeljuju može poslužiti sledeća objektivna okolnost.

Sa 500.000 dinara od ministarstva je prethodnih dana podržan projekat (pod nazivom Legende juga Srbije) internet portala Veličkovićeve Radio televizije Bujanovac.

Klikom na internet adresu tog portala veoma je lako ustanoviti da je poslednja vest objavljena još u februaru ove godine (u šta se možete uveriti i vi ako kliknete OVDE).

Takođe, blic analizom sadržaja koje objavljuju mediji u Veličkovićevom vlasništvu, videćete da značajan deo čine sadržaji koji nisu od značaja za lokalno stanovništvo i u interesu lokalne javnosti.

Neobično je važno da se objavlju saopštenja MUP-a i Ministarstva odbrane, te kabineta predsednika Srbije ili Ministarstva finansija, koja se uopšte ne tiču tema iz Vranja i sa juga Srbije, a i inače se građani o njima informišu preko nacionalnih medija.

Ako se pravi komparacija sa projektima drugih medija u Srbiji, više je samo otišlo projektima medijskih kuća Radojice Milosavljevića iz Kruševca, koji ima privilegiju da na konkursima nastupa sa podužim spiskom medija u svom vlasništvu.

Na tabeli koja sledi prikazani su kompletni rezultati medija u Pčinjskom okrugu na ovom konkursu.

Doživotna veza

Evo nekih od naziva Veličkovićevih projekata koje će finansirati Ministarstvo informisanja: Budi bezbedan na internetu; Legende juga Srbije; Ni tvoja, ni moja - naša škola; Doživotna veza; Razlike spajaju; Mladi su budućnost; Dete u školi; Kameni most; Riznica - kulturno i duhovno blago Pčinjskog kraja; Lepota sela; Agrotalas; Ne skreći pogled - krijumčarenje ljudi je svuda oko nas itd.

Kao što se vidi, iz Surdulice je na konkurs ministarstva stigao samo jedan projekt koji je prošao, a iz Vladičinog Hana dva, ali su oba odbijena.

Prolaznost projekata lokalnih samouprava iz Pčinjskog okruga, prikazana je u sledećoj tabeli.

Ministarstvo informisanja je i ove godine, kao i dve prethodne, za sufinansiranje štampanih i elektronskih medijskih projekata izdvojilo 310 miliona dinara.

Štampani mediji, televizije, radio stanice, portali, produkcije i nekoliko organizacija građanskog društva, podeljenih u devet kategorija, konkurisali su sa 1.194 projekta.

Komisije su odlučile da se 464 projekta sufinansiraju sredstvima ministarstva, što znači da je prolaznost projekata bila 38,9 odsto.

U ukupnom broju projekata koji su prošli (464), 26 iz Pčinjskog okruga učestvuju sa 5,6 odsto.

R.I./P.V.N.

Najnovije vesti