Ekonomsko-trgovinska škola u Vranju dobila je od UNDP-a sedam novih računara za informatički kabinet u okviru podrške Evropske unije upravljanju migracijama u Republici Srbiji.
Tim povodom, za decu sa Bliskog istoka i njihove vršnjake iz Vranja organizovana je radionica „Klikom do novih saznanja i veština“.
Jelena Marić Luković, menadžer projekta podrške EU opštinama i gradovima u kojima borave izbeglice i migranti, izrazila je zadovoljstvo što je kroz saradnju sa lokalnom samoupravom i nastavnim kadrom organizovana ovakva aktivnost.
- Pored sticanja digitalnih veština i razmene znanja, stvorili smo uslove da se vršnjaci različitih kultura pre svega upoznaju.
Grad Vranje jeste jedan od sjajnih primera suživota između lokalne populacije i korisnika Prihvatnog centra u Vranju - rekla je Marić Luković.
Gradska većnica Zorica Jović naglasila je "da je Ekonomsko-trgovinska škola samo jedna od tri obrazovne ustanove koje su, kroz saradnju sa Ministarstvom prosvete, uključene u rad sa decom migrantima".
- Zahvaljujem se prvenstveno UNDP-u.
Ovo je još jedna škola čije su opremanje pomogli.
Zahvalnost dugujem i kolektivu škole, koji je na čelu sa direktorom, pokazao interesovanje za rad sa decom migrantima.
Lokalna samoprava prati potrebe osnovnih i srednjih škola u kojima učenici migranti pohađaju nastavu - rekla je Jović.
Direktor Ekonomsko – trgovinske škole Mome Andonov istakao je značaj dostupnosti obrazovanja za svu decu, što je po njegovom mišljenju osnovni element poštovanja ljudskih prava.
Maria Haidari iz Avganistana istakla je značaj podrške koju društvo pruža migrantima.
- Mi uživamo u istraživanju Srbije, drago nam je da imamo prijatelje u Vranju jer došli smo u miru i želimo da živimo u miru - rekla je ona.
Trenutno „Ekonomsko-trgovinsku školu Vranje“ pohađa preko 800 učenika među kojima je 10 dece iz migrantske populacije koja intenzivno uče srpski jezik i učestvuju u vannastavnim aktivnostima.
Nastavni kadar ove srednje škole je migrantima pružio svu neophodnu podršku u procesu adaptacije i prevladavanja jezičkih i kulturoloških barijera koje mogu prouzrokovati stresnu situaciju i prilagodili su nastavu kako bi sve učenike ravnopravno uključili u školske aktivnosti.