Četvrte takmičarske večeri 43. Borinih pozorišnih dana odigrana je predstava Neprijatelj naroda, koju je po tekstu Henrika Ibzena režirala rediteljka Nina Nikolić.
Ostvarenje Makedonskog narodnog teatra u Skoplju obrađuje istoimenu Ibzenovu dramu iz 1882. godine, povlačeći paralele sa današnjim vremenom.
I sama radnja smeštena je u 21. vek.
Predstava je po oceni publike vrednovana ocenom 4,76.
Ranije je Naš razred narodnog pozorišta u Beogradu ocenjen sa 4,94, Ričard III (Novosadskog pozorišta Ujvideki Sinhaz) sa 4,74, da predstava Kod većite slavine prve takmičarske večeri dobila je ocenu 4,41.
Ova drama korespondira sa krizom sa kojom se društvo iznova suočava.
"Kroz izopštavanje doktora Stokmana iz zajednice, Ibzen je vešto ogolio društveni konformizam i političko koristoljublje, pokazao mehanizam kojim se svaki pokušaj pojedinca da govori o sistemskoj nepravdi automatski karakteriše kao izdajnički i zaverenički.
Istovremeno, doktorovo stradanje, posledica je njegove težnje da ukaže na problem zagađene vode, što - u svetlu ovdašnjeg buđenja svesti o važnosti očuvanja životne sredine - Ibzenovu dramu čini još intrigantnijom za današnje vreme", navodi dramaturškinja Tamara Baračkov.
Glavni glumac u predstavi Nikola Ristanovski kaže da vrlo često kada jurimo za određenim, pa i najiskrenijim temama i porivima, možemo upasti u zamku konstrukta".
"Međutim, vrlo je opasno kod autora tipa Ibzen, koji negde po svom žanru gravitira prema Čehovu.
Tu, barem prema mom ličnom dojmu, dolazimo do opasne teze…
Ali, pošto sam igrao sve od Čehova, a samo jedan Ibzenov komad, mogu pronaći dosta toga, naročito zbog žanra koj je ipak život kod Čehova, i svako ko se usudi da tu traži drugi žanr vrlo često polomi zube.
Kod Ibzena je to moguće, jer je on angažovaniji od Čehova, ali svakako se slažem i ne smemo da zaboravimo da je Ibzen osnovopoložnik onoga što znači žena", naveo je Ristanovski posle predstave u Vranju.