Ansambl Izvor iz Vranja, koji izvodi tradicionalnu muziku na starim instrumentima, održaće u nedelju uveče koncert u Boljevcu, po završetku Regionalnog sabora frulaša, jednog od predtakmičenja za Republički sabor frulaša koji če se održati krajem avgusta u Prislonici kod Čačka.
Izvor će se publici u Boljevcu predstaviti pre svega pesmama iz Vranja i sa juga Srbije, ali i iz drugih delova države i regiona navodi član grupe, kavalista Dalibor Mlaednović.
"Drago nam je da samo dobili poziv da nastupimo u revijalnom delu programa u okviru jednog od regionalnih takmičenja frulaša.
U Boljevcu smo svirali pre desetak i više godina, evo sada se ponovo vraćamo i radujemo se zbog toga.
Publika u istočnoj Srbiji i te kako poznaje tradicionalnu muziku, pa ćemo se potruditi da pre svega naše Vranje predstavimo u što boljem svetlu, ali i da odsviramo nekoliko pesama sa istoka naše države koje poznaje i boljevačka publika", navodi za Vranje News Mladenović, koji je nedavno bio član žirija na regionalnom predtakmičenju frulaša u Vranjskoj Banji.
Izvor je nedavno nastupio u okviru Vidovdanskih svečanosti u Šilovu na Kosovu i Metohiji, a ovog leta planira još nekoliko nastupa na festivalima širom Srbije i na Kosmetu.
O IZVORU
Vranjski vokalni-instrumentalni sastav Izvor bavi se čuvanjem i izvođenjem tradicionalne muzike Balkana, i to one muzike koja čini deo nacionalne baštine više naroda, ali prvenstveno Srba, odnosno južnih Srba, a ponajviše Vranjanaca. Članovi grupe zajedno sviraju od januara 2004. godine, ali su i ranije bili posvećeni istoj vrsti muzike po svom porodičnom poreklu (Ivana Tasić), odnosno po svom individualnom ili grupnom radu. Njihova interpretacija tradicionalnih pesama uobličena je na iskustvu u radu na sakupljanju terenskih audio-snimaka u gradskoj sredini Vranja i okolnim nepristupačnim planinskim oblastima, ali i zahvaljujući prihvatanju tradicionalnih znanja od majstora na starim, pomalo zaboravljenim instrumenatima. Aranžmani "Izvora" urađeni su u skladu sa standardima orkestara narodnih instrumenata južnog dela Balkana i delimično, koliko je to instrumentarijum grupe dopuštao, čalgijskih orkestara. Slobodni tretman instrumentalnih deonica u nekoliko numera i aranžmani pesama bez instrumentalne pratnje rezultat su ličnog doživljaja pesama samih izvođača. Kvalitetu izvođenja veoma doprinose transformacije solističke glasovne boje i izraza, u zavisnosti od karaktera i etnosa pojedinih pesama.