Vranje - Klijentima jedne od banaka u Srbiji predhodnih dana stiglo je obaveštenje da će od 31. maja početi da važe nove tarife naknada za usluge fizičkim licima.
U novom tarifniku se vidi da će pojedine usluge biti skuplje i do 100 odsto.
Tako će, recimo, poskupeti vođenje svih vrsti platnih računa - neki za 25 dinara, drugi za 50 dinara, dok će jedan od platnih računa poskupeti sa sadašnjih 400 na čak 799 dinara mesečno, što je maltene duplo povećanje.
Dok će kod ove banke izdavanje prvog izvoda platnog računa mesečno i dalje biti besplatno, naknada za svaki sledeći izvod poskupeće sa sadašnjih 50 na 100 dinara.
Klijenti banaka koji su prosledili ovaj tarifnik svoje banke posebno su rezigrirani što će im od kraja maja biti naplaćivana i provizija na onlajn plaćanja koju do sada nisu plaćali.
Ta provizija će im po novom iznositi od 15 do 30 dinara po nalogu za plaćanje u zavisnosti od vrste platnog računa.
Poskupeće i izdavanje čeka sa sadašnjih 20 na 25 ili 35 dinara, u zavisnistosti od platnog računa.
Poznavaoci bankarskih prilika podsećaju da su od januara i druge banke povećale cene održavanja računa, naknada za isplatu gotovine, korišćenje bankomata pa i SMS obaveštenja, koja su sa 70 dinara poskupela na 100.
Podsećamo, još tokom decembra, banke koje su spremile nove tarifnike, obavestile su svoje klijente preko interneta i mejlom.
Iz Udruženja banaka kažu da je prema Zakonu o bankama, svaka u obavezi da donese i objavi Opšte uslove o poslovanju.
Kažu da im banke ne dostavljaju izmene cenovnika i da je to poslovna politika svake od njih.
Tvrde da nema ustaljenih pravila i da svaka banka donosi svoju tarifnu politiku, ali da korekcija cena ne ide uvek u pravcu povećanja i da se često dešava da se cene naknada za pojedine usluge snižavaju, kao i da su mnoge besplatne.