Vranje - U sklopu posete carinskoj administraciji Severne Makedonije, 22. septembra u utorak, predstavnici Transportne zajednice, Saveta za regionalnu saradnju i CEFTA Sekretarijata odlučili su da se uvere kako, nakon godinu dana primene, funkcioniše zajednička kontrola na prelazu Preševo – Tabanovce i tom prilikom pozvali predstavnike carinskih administracija obe zemlje da im se pridruže.
Cilj posete predstavnika pomenutih regionalnih organizacija je promovisanje integrisanog upravljanja granicama u celom regionu, jer prelazi na kojima se vrši zajednička kontrola, značajno doprinose unapređenju prometa preko granice.
Implementacija projekta "One stop shop" za integrisano upravljanje granicom je obostrani prioritet, jer omogućava da ni putnici ni privrednici ne gube vreme u čekanju na granici.
Integrisani prelaz podrazumeva da se prilikom ulaska i izlaska iz dve zemlje, putnik ili prevoznik zaustavljaju samo na jednom mestu radi kontrole, što značajno ubrzava promet.
Podsetimo, na prelazu Preševo Tabanovce se od 26. avgusta 2019. godine primenjuje princip One Stop Shop (sve na jednom šalteru) što omogućava da se prilikom izlaska iz Srbije kontrola, kako pasoška, tako i robna vrši u Severnoj Makedoniji, i obrnuto, u Srbiji, kada se u nju ulazi iz Severne Makedonije.
Da bi koncept zaživeo bilo je potrebno dosta truda i prilagođavanja obe strane, tako da je na prelazu otvorena još jedna traka sa kolskom vagom što je od izuzetnog značaja za teretni saobraćaj.
Okupljenim novinarima na severnomakedonskoj strani granice obratitili su se: generalna sekretarka Saveta za regionalnu saradanju Majlinda Bregu, direktor Sekreterijata Transportne zajednice Matej Zakonjšek, direktor CEFTA Sekreterijata Emir Đikić, kao i domaćin posete direktor Carinske uprave Severne Makedonije Gjoko Tanasoski.
Događaju su u ime Uprave carina Srbije prisustvovali upravnik carinarnice Niš, Saša Milenković i šef carinske ispostave Preševo, Senad Radončić.
Očekuje se da se primena koncepta One stop shop pozitivno odrazi na privrede obe zemlje i omogući im da postanu konkurentnije, te da sve više teretnih vozila počne da koristi naše puteve umesto da robu transportuju preko zemalja EU.