Pozorište Bora Stanković u Vranju imalo je pre desetak godina "reset" koncepta, dovedene su najkvalitetnije produkcije iz određenih teatarskih centara, što je pozitivno uticalo i na publiku, i na matično pozorište, izjavio je gostujući u emisiji "Kulturni centar" na RTS Željko Hubač, dramaturg i selektor festivala "Borini pozorišni dani".
- Duboko sam uveren da je estetski uzlet vranjskog pozorišta, uspesi na "Joakimu", "Sterijinom pozorju", pre svega posledica te vrste percepcije - rekao je Hubač.
Na ovogodišnjem konkursu Ministarstva kulture i informisanja za sufinansiranje pozorišnog stvaralaštva, skoro dve trećine budžeta je otišlo na festivale.
Oko 42 od 64 miliona.
Sredstva su odvojena za 28 festivala, pa se u stručnim krugovima otvorilo pitanje - da li imamo previše pozorišnih festivala, i koje su posledice navodne festivalizacije naše zemlje.
Hubač, međutim, smatra da je floskula o festivalizaciji Srbije "netačna" i to ilustruje primerom Vranja i drugih manjih pozorišnih sredina.
- Trebate živeti u malim mestima i shvatiti koliko je bitno svako kulturno događanje.
Festivali u manjim mestima, poput Vranja, veoma su bitni iz tig razloga što sa kvalitetno pripremljenim programima možete uticati i na repertoar matičnog pozorišta, na ukus publike, za šta je egzaktan primer vranjsko pozorište, koje je u redefnisanju koncepta pre desetak godina dobilo veoma mnogo i na repertoaru sopstvenog teatra - kazao je Hubač.
Hubač je donedavno bio direktor drame Narodnog pozorišta u Beogradu u kome je i dalje angažovan kao dramaturg.