Švedska IKEA planira proširenje saradnje sa domaćim proizvođačima, rekao je za e-Kapiju direktor robne kuće IKEA Beograd Vladimir Moga, prilikom predstavljanja novog IKEA kataloga za 2019. godinu.
Moga je, međutim, dodao da je za veću saradnju sa srpskim proizvođačima, ipak potrebno vreme.
- Moramo prvo biti sigurni u mnoge stvari pre nego što krenemo u saradnju sa proizvođačima.
Na primer, da vidimo kako oni zapošljavaju radnike, da li su na crnom tržištu ili nisu i slično.
Dakle postoji jedan set smernica koje IKEA ima, a da bi ispratila te procese potrebno je vreme.
Svakako je za nas bolje da iskoristimo lokalni potencijal, naročito što se tako stvaraju uštede u logistici, što pomaže tome da cene proizvoda budu niže i prijemčivije - rekao je Moga.
Priuštivost je samo jedan od planova, a kako je rekao za e-Kapiju, namera im je i "da se približe gradu, kao i da se razvije onlajn trgovina".
Prema njegovim rečima, u Srbiji se za sada posao dobro razvija.
Novi IKEA katalog koji će se od utorka deliti na preko 500.000 aderesa u krugu od 60 kilometara od IKEA-centra u Bubanj potoku kod Beograda, u fokusu ima sedam domova, a svaki od njih prikazuje različite životne situacije, a sa njima i različite ideje za uređenje zajedničkog prostora.
Ikea je, uglavnom prema glasinama iz Simpa, ranijih godina navodno bila zainteresovana za privatizaviju Simpa. Pojedini srpski ekonomisti govorili su, međutim, da to nikada nije bio plan, o čemu svedoči i dolazak Ikee na srpsko tržište, otvaranje velikoprodajnog objekata i izostanak bilo kakve saradnje sa Simpom. Bilo je i stavova eksperata da je dolaskom Ikee srpsko tržište potpisalo "smrtnu" presudu Simpu. Pokazalo se i dosad da je fokus kompanije Ikea kupovina zemljišta i podsticanje povećanja proizvodnje lokalnih dobavljača. Globalna praksa kompanije je da na tržište jedne zemlje uđe zajedno sa robnom kućom i šoping centrom. Šveđani su dosad pokazali interesovanje za razvoj poslovanja na više lokacija u Srbiji. Ali, pre nego što se odluče za konkretne lokacije, sprovode opsežna istraživanja tržišta, pregovaraju sa lokalnim vlastima, traže sve neophodne dozvole za greenfield investicije, što zahteva duže vremensko razdoblje.