Privredna komora Srbije i Privredna komora Makedonije predstavile su danas, na Sajmu turizma u Beogradu, zajednički turistički proizvod "Od Dunava do Ohrida", koji obuhvata tri oblasti - vino i gastronomiju, religiju i prirodne lepote dve zemlje.
Zajednički turištički proizvod je namenjen Evropi i dalekim tržištima, kao što su Emirati, Kina, Japan, Indija, Iran, SAD i druga prekookeanska tržišta.
Sekretar Udruženja za turizam PKS Tijana Maljković istakla je da je nacionalna asocijacija privrednika, kao produžena ruka privrede, okupila sve - od malih proizvođača hrane do velikih hotelskih lanaca i turističkih agencija koje će direktno učestvovati u prodaji proizvoda, saopštila je PKS.
- Povezali smo sve ključne institucije, od ministarstava obe države, do turističkih agencija, lokalnih samouprava, nacionalne turističke organizacije i avioprevoznika, koji će biti glavni promoteri proizvoda - ukazala je Maljković.
Najavila je da će u aprilu biti objavljena sredstva Komorskog investicionog foruma, koje će koristiti Srbija zajedno sa ostalim članicama KIF-a.
- Tim sredstvima, PKS sa ostalim komorama regiona napraviće sajt, radi promocije svih zajedničkih proizvoda i povezivanja svih subjekata koji učestvuju u zajedničkoj ponudi. Na taj način biće direktno promovisana mala, srednja i velika privreda na velikim tržištima - rekla je Maljković.
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo je ukazala da naredni korak predstavlja dodatno ukrupnjavanje turističke ponude odnosno ne samo formiranje zajedničkih proizvoda Srbije i Crne Gore, Srbije i Makedonije, nego objedinjavanje ponude i predstavljanje zajedničkog proizvoda za najudaljenija tržišta.
- Stalo nam je da se sve u praksi realizuje i da naredne godine govorimo koliko je turista videlo ovu bogatu ponudu kulture i bogatstva Srbije i Makedonije - poručila je Pindžo.
Direktor Agencije za promociju i podršku turizma Makedonije Ljupčo Janevski je istakao da je ta zemlja ugostila milion turista i ostvareno oko 2,8 miliona noćenja, što predstavlja rast od 20 procenata ili tri puta više od predviđanja Svetske turističke organizacije za Balkan.
- To je uspela Makedonija i Srbija i svi zajedno i u tome je glavna snaga turizma - da izgrađuje mostove, povezuje ljude i destinacije - rekao je Janevski.
Prema njegovim rečima, ovo je prilika da se Srbija, Makedonija i uopšte Balkan, ujedini i napravi jedinstveni proizvod koji će plasirati na velikim tržištima.