Učenica Gimnazije Bora Stanković u Vranju Vedrana Gačić osvojila je maksimalan broj poena i uspešno odbranila istraživački rad sa osvojenih 98 od 100 poena na republičkom takmičenju u organizaciji Centra za talente koje je održano 30. maja u Pančevu.
Ona je osvojila prvo mesto u konkurenciji učenika gimnazija u Srbiji.
Iz njene škole u Vranju saopštavaju da su ovu ustanovu, na takmičenju iz svih predmeta, osim Vedrane Gačić (književnost) dostojno predstavljali, AnaMarija Staletović (engleski jezik), Teodora Stajić (književnost) i Bogdan Trajković (informatika i računarstvo).
Tanja Rusimović, mentorka Vedrane Gačić i Teodore Stajić (rangirana kao četvrta), njihova profesorka srpskog jezika i književnosti i metodologiju naučnog istraživanja, navodi da ni onlajn nastava "nije prepreka da se ostvare ovakvi rezultati kada predavač ima učenike posvećene radu".
- Koristile smo Viber, Google meet i nije bilo teško odgovoriti na pitanja učenika koji već svojim pitanjima pokazuje dubinu i širinu svojih promišljanja o književnosti kao umetnosti, ali i u istraživačkom procesu u okviru nauke o književnosti", rekla je Rusimović.
Vedrana Gačić je kazala da je sve što se tiče priprema za ovo takmičenje počelo u septembru.
- Ideju o čemu ću pisati oformila sam početkom decembra, kada sam počela da se bavim istraživanjem koje je rezultiralo radom "Hrišćansko i pagansko u melodrami Koštana Borisava Stankovića".
Sam proces bio je poput pravljenja časovnika u kojem svaki zavrtanj ima svoje mesto.
Stoga smatram čitav taj proces pisanja, čitanja i odabira literature naročito izazovnim, ali ga vidim i kao pažljivo sagledavanje brojnih mogućnosti metoda, forme i sadržaja teksta - navodi Vedrana.
Posebno je zahvalna svojoj mentorki koja je pratila rad u nastajanju, davala joj podršku i svojim savetima pomagala da se približi cilju.
- Sam rad je interdisciplinaran, spaja mnoga moja interesovanja, u korelaciji je sa teologijom, te smo sa profesorkom Tanjom Rusimović konsultovale i naše veroučitelje, profesore Nikolu Pavlovića i Biljanu Stanimirović.
Interdisciplinarni karakter čini i propratni plakat za odbranu rada.
Trebalo je kreirati poster i radovalo me je smišljanje kreativnog rešenja tog vizuelnog dela.
Dopada mi se što ovo takmičenje, između ostalog neguje i svestranost, a odbrana rada mi je, i na regionalnom i na republičkom nivou, bila posebno interesantan deo takmičenja.
Veliko je iskustvo i čast izlagati pred veoma cenjenom, stručnom komisijom koju su činili profesori sa fakulteta - rekla je Vedrana.
AnaMarija STaletović je pojasnila proces svog istraživanja i dugogodišnje iskustvo.
- Moje interesovanje za engleski jezik i psihologiju rezultiralo je istraživačkim radom pod nazivom "Važnost samoposmatranja" ("The Importance of Introspection").
To je jedan u nizu radova za takmičenja pošto sam polaznik Centra za talente još od sedmog razreda osnovne škole, tačnije od 2018. godine.
Talenat za engleski jezik prepoznala je moja nastavnica engleskog jezika u osnovnoj školi, sada moj mentor Snežana Mihajlović.
Ona je uvek bila moj stub oslonac svih ovih godina takmičenja, na čemu sam joj beskrajno zahvalna.
Pored velike ljubavi prema jezicima, interesuje me i psihologija.
Na taj način spojim svoja interesovanja u jedan rad, svoja istraživanja pretočim na papir i pokušavam da nađem odgovore na pitanja, da ih ciljano i sistematski uradim i prezentujem.
Tu dajem i svoja opažanja, ali obavezno odradim i testiranje određene grupe ljudi.
Nakon toga postavim svoje hipoteze, dopunim fotografijama, koristim literaturu, informacije dostupne na internetu i sve to sklopim u jednu celinu ispisanu na engleskom jeziku i dam neki poseban pečat, što se ispostavilo kao formula za uspeh.
Kao dokaz za to su i nekoliko godina unazad osvojena mesta na regionalnom i republičkom takmičenju.
Ove godine sam osvojila prvo mesto na republičkom takmičenju i još jednu specifičnu diplomu za osvojeno prvo mesto u odbrani istraživačkog rada", kaže AnaMarija.
Za organizaciju puta, smeštaja i podršku iz gimnazije zahvaljuju predstavnicima Regionalnog centra za talente u Vranju.
- Oni su toplo i nesebično brinuli o nama - dodaju složno učenici.