Proslava jubileja, 25 godina Pedagoškog fakulteta u Vranju, okončana je u četvrtak Svečanom akademijom.
Dekanica Pedagoškog fakulteta Sunčica Denić rekla je da je pitanje obrazovanja učitelja (ili nastavnika), kao i bivstvovanje Pedagoškog fakulteta u Vranju, "jedno od strateških pitanja ove zemlje" i dodala da je "čuvanje ove institucije jedan od naših bitnih zadataka, ali i zadataka šire zajednice.
- Pedagoški fakultet je kroz svoju istoriju menjao svoj naziv ali nije promenio svoju osnovnu misiju obrazovanja prenosilaca znanja na svim nivoima studija.
Jedan od osnovnih zadataka učitelja jeste razvoj i usavršavanje pismenosti, izučavanje i očuvanje svog maternjeg jezika i kulturne baštine. - rekao je rektor Univerziteta u Nišu Dragan Antić.
Pedagoški fakultet organizovao je proteklih dana niz svečanosti povodom jubileja - javno predavanje o Milošu Crnjanskom prof. dr Mila Lompara, predavanje o standardizaciji srpskog jezika prof. dr Sreta Tanasića, predsednik Odbora za standardizaciju srpskog jezika.
Održan je i naučni skup „Učitelj u savremenom društvu, II deo“ i okrugli sto posvećen stvaralaštvu prof. dr Tihomira Petrovića, redovnog profesora Pedagoškog fakulteta u Somboru, jednog od prvih autora „Istorije književnosti za decu u Srbiji“.
U Vranju je, najpre, radila Učiteljska škola od 1946 godine, petogodišnja Učiteljska škola (1954-1972) i Pedagoška akademija „Ivo Andrić" (1972-1994).
Prvog oktobra 1993. godine osnovan je Učiteljski fakultet u Vranju, koji je pre nekoliko godina promenio ime u Pedagoški.
Funkcioniše pod okriljem Univerziteta u Nišu. Ima i svoje Odeljenje u Negotinu od 1998.
Pored osnovnih akademskih studija, postoji i program doktorskih studija sa četiri smera: smer za metodiku nastave srpskog jezika i književnosti, za metodiku nastave matematike, metodiku nastave PPD-a i metodiku nastave fizičkog vaspitanja.
Fakultet je opremljen savremenom opremom neophodnom za ostvarivanje pomenutih programa i nastavnih sadržaja.
Biblioteka broji oko 25.000 knjiga iz oblasti pedagogije, psihologije, filozofije, matematike, metodike i beletristike.
Značajno mesto zauzimaju udžbenici za rad u mlađim razredima, kao i listovi i časopisi.