Potporni zid u grdeličkoj klisuri na Koridoru 10 po četvrti put se obrušio. Živojin Stefanović, odbornik leskovačke skupštine i bivši predsednik te Skupštine, bio je ovih dana na licu mesta i kaže da je za Grdeličku klisuru u zadnjih pola veka je bilo nekoliko predloga i nekoliko varijanti, javlja Jug Press.
- Nažalost, organi države Srbije „Koridori“, „Putevi Srbije“, načelni savet za infrastrukturu su, po meni, odabrali najgore rešenje.
Bio sam predsednik skupštine Grada Leskovca kada su me naši stručnjaci i inženjeri upozorili da je bolja trasa koja bi pratila Moravu i prugu, gde bi petlja bila ispred Predejana, na sadašnjem igralištu kod Predejana.
Mi smo tada predložili da se pravi novi projekat.
CIP, koji je izvođač ovog projekta, po kome se sada gradi koridor, je taj isti CIP i inženjer koji je napravio i predlog po zahtevu naših inženjera i ispalo je tada da je trasa koju su naši inženjeri predložili u startu bila 15 miliona evra jeftinija.
Tada smo se mi, kao skupština, izjasnili da tražimo da se gradi po tom projektu. Međutim, tadašnji organi Republike Srbije nas nisu shvatili, čak su išli toliko daleko i tvrdili da je to nekakav inat lokalne samouprave i da predsednik skupštine Grada Leskovca Živojin Stefanović štiti svoje ekonomske interese.
Čak je jedan od ministara na sednici vlade govorio da sam suvlasnik motela u Predejanu, što je najobičnija izmišljotina - navodi Stefanović.
Pokušavajući da zaštiti interese države, Stefanović je bio i kod finansijera, Evropske banka za razvoj.
- Tada mi je rečeno da oni samo finansiraju, daju kredit za koridor, a država Srbija odlučuje gde će ići trasa.
Od nekih ljudi sam saznao da moraju da se rade tuneli kod Predejana, jer je, navodno, neko zainteresovan kupio opremu za bušenje tunela.
Ja sam tada izjavio da tunel „ide trasom kako bi bila udovoljena tunelska mafija“. Nakon toga sam dobio nekoliko opomena da se batalim tih poslova, jer mogu imati posledice.
Nažalost, ispostavilo se da je ovim klizištima, a bojim se da će biti i novih, rehabilitovan naš predlog trase. Zamislite da na sedam kilometara imate šest mostova preko Morave!?
Pa to je rasipanje novca… Pogotovu što ovo potklopano brdo preti daljem urušavanjem.
Smatram da odgovornost snose tadašnji nosioci vlasti, pre svega mislim na „Koridore“, preduzeće „Putevi Srbije“, tadašnje ministarstvo i Nacionalni savet za infrastrukturu.
Ja sam i tada kao predsednik skupštine podneo krivičnu prijavu, imajući u vidu razliku od 15 miliona evra u izvođenju radova, da bi tadašnji tužilac za organizovani kriminal Miljko Radisavljević rekao da nema elemenata za pokretanje postupka.
Nažalost, sad tek ima elemenata, nedaj Bože da je put bio otvoren, ovo bi bila strahovita nesreća, pa čak bi, možda, bilo i ljudskih žrtava, što je nedopustivo u vremenu u kome se sada izvode radovi na saobraćajnoj infrastrukturi.“
Stefanović detaljnije pojašnjava da se radi o periodu kada je na vlasti u Srbiji bila koalicija Demokratske stranke i Socijalističke partije Srbije.
- Ja sam tada bio protiv mojih partijskih SPS kolega Drobnjaka, sadašnjeg direktora „Puteva“ i tadašnjeg ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića.
Nevezano za politčku pripadnost, smatrali smo da je trasa koju smo mi predložili ispravnija, međutim, nisam naišao na razumevanje ni naših Leskovčana.
Tadašnja grupa odbornika Srpske radikalne stranke je oklevala, ja sam predlagao da izađemo i držimo skupštinu na trasi auto-puta, da maltene izvršimo politički, društveni i ekonomski pritisak na organe na promene svoj stav.
Nisam naišao na razumevanje, na moju žalost, i pojedinih odbornika moje SPS, zato što su naši ljudi bili i u „Koridorima“ i u „Putevima Srbije“, rečeno je da ne treba da pravimo probleme, itd…
Računao sam da će se urazumiti i da će put ići između sadašnje pruge i reke, jer je tu mnogo bolje i prirodnije nego trasa koja je sada u izvođenju.“