Koridori Srbije saopštili su da je u sredu na južnom kraku Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru došlo do “destabilizacije manjeg dela zaštitne kosine”.
Koridori u saopštenju navode da je do obrušavanja potpornog zida došlo danas oko 11 časova, na deonici Predejane – Caričina Dolina.
Navode da u ovom momentu razlog destabilizacije nije moguće utvrditi i dodaju da su u toku hitni sastanaci na terenu svih nadležnih učesnika u projektu, odnosno izvođača, nadzornog tela, investitora, projektanta i durgih učesnika.
Izvođač radova na ovom potezu je bugarska kompanija Trejs (Trace), a stručni nadzor vrši konzorcijum „Louis Berger i Egnatia Odos”.
Izvođenje ovih radova finansira Evropska Investiciona banka, a ugovorena vrednost radova iznosi 37,5 miliona evra.
U saopštenju se dodaje da je stručna javnost saglasna u mišljenju da ovaj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i da je izuzetno tehnički zahtevan teren za izgradnju, što je više puta do sada isticano.
Prilikom izvođenja ovako velikih projekata u složenim geološkim uslovima kakvi su u Grdeličkoj klisuri, ukoliko dođe do ovakve ili slične destabilizacije terena, za svaku se pronalazi adekvatno inženjersko tehničko rešenje, navode Koridori.
- Podsećamo na podatak da u Grdelici ima više od 155.000 kvadratnih metara kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje autoputa, izgrađeno je 33 mosta ukupne dužina 5,7 kilometara, a na ovoj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani autoput koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400m - piše u saopštenju.
Iz Koridora podsećaju da o složenosti ovog dela trase govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela, „Predejane“ dužine 1.000 metara i „Manajle“ koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808m.