Knjiga Suština milosrđa otkriva put koji je majstor-reditelj trasirao režirajući Šekspirove drame.
Ova zbirka eseja u kojima Bruk razmišlja o Šekspiru postavlja pitanja kao što su: ko je bio čovek koji je napisao Šekspirova dela, zašto Šekspir nikad ne zastareva, kako da glumci pristupe Šekspirovom stihu...
Vraćajući se dramama koje je nekada briljantno režirao, kao što su Kralj Lir, Tit Andronik i, naravno, San letnje noći, devedesetogodišnji Piter Bruk daje precizne odgovore.
Ova kratka, ali neizmerno pametna knjiga daje unutrašnji pogled koji osvetljava odnos velikog svetskog reditelja prema najvećem svetskom piscu.
Istovremeno, knjiga predstavlja i suštinu svega što je Piter Bruk naučio u svom životu. U svojim intrigantnim detaljima o pozorišnoj istoriji autor pruža veliko zadovoljstvo i zabavu budućem čitaocu.
Brukov genije, odmerenost i duhovitost sjaje na svakoj stranici Suština milosrđa.
Bruk je jedan od najznačajnijih reditelja druge polovine XX veka i bez sumnje najsvestraniji među njima.
Režirao je tragedije, komedije, vodvilje, mjuzikle, opere, filmove, TV filmove, dizajnirao kostime i dekor, komponovao muziku, osnivao trupe i, najzad, zasnovao u Teatru Buf di Nor u Parizu Međunarodni centar za pozorišna istraživanja (CIRT), gde je više od tri decenije radio sa odabranom i često obnavljanom internacionalnom trupom.
Jedan je od retkih, ako ne i jedini, koji je kao uspešan reditelj svetskog renomea napustio poziciju o kojoj mnogi sanjaju i posvetio se istraživanjima sa mladim multietničkim ansamblom, tragajući za osnovama kreativnog susreta glumca i gledaoca u različitim kulturama i prostorima.
Brukove predstave pripadaju svim žanrovima, od šoua u konvencionalnom smislu reči, do spiritualnih.
Njegovi spisi o pozorištu, kao i pitanja kojima se u njima bavi suštinska su; Brukov filozofski rad na sebi je u velikoj meri prepleten sa njegovim profesionalnim bavljenjem umetnošću; njegova životna kretanja u najvećoj mogućoj meri u vezi su sa novinama koje je uneo u pozorište.