Vranje/Bujanovac - Za projekat pod nazivom "Motivation III – 21st century students" odobrena su sredstva OŠ Branko Radičević u Bujanovcu, a donatori su Fondacija Tempus i program Evropske unije Erasmus +.
Grupa nastavnika koju čine koordinator projekta Maja Antić-Jovanov, zatim Marija Stojković, Ivana Stojanović i Slađan Kitanović videla je mogućnost da, uvođenjem projekta ovakvog nivoa, pokaže da bujanovačka škola ima resurse i ljude koji žele da donesu nešto novo i iznad svega korisno za školu, navode nastavnici.
- Projektnu prijavu smo podneli u martu i, iskreno, nismo se mnogo nadali jer su projekte uglavnom dobijale škole koje već imaju slična iskustva i koje imaju uspešno realizovane projekte ovog tipa.
Međutim, naša volja i želja da budemo deo Erazmusa+ je prepoznata i naš projekat je odobren.
Trajaće 18 meseci i odgovoriće na dve potrebe škole: internacionalizaciju tj. izgradnju međunarodne prepoznatljivosti škole i potrebi za interkulturalnim veštinama nastavnika - navode nastavnici za Vranje News.
Učenici će svoje kompetencije razvijati u partnerskim školama u Rumuniji, Poljskoj, Španiji i Turskoj.
- Kao škola koordinator mi otvaramo program i domaćini smo prve razmene tokom koje će nasi đaci imati priliku da ugoste svoje vršnjake iz ovih zemalja, već u narednoj nedelji, od ponedeljka do srede - navode nastavnici.
Ciljevi projekta su razvijanje kreativnih strategija, suočavanja sa multikulturalizmom u odeljenju, razvijanje nastavnih tehnika za povećanje motivacije učenika pripadnika manjinske grupe.
Takođe i upoznavanje i usvajanje inovativnih metoda interkulturalnog poučavanja i primena naučenih metoda u nastavi.
Ciljevi "ostalih mobilnosti" su: bolje međukulturalne i jezičke kompetencije nastavnika i učenika, poznavanje evropske dimenzije i evropskih sistema obrazovanja, primenjivanje inovativnih interkulturalnih metoda.
Poslednja aktivnost projekta je diseminacija usvojenih znanja,
- Gore navdenim aktivnostima postići ćemo uticaj na školu, lokalnu zajednicu, nastavno i nenastavno osoblje naše škole i drugih škola i, naravno, učenike.
Ovaj projekat treba da doprinese jačanju evropske dimenzije naše škole, izgradnji kapaciteta škole za međunarodnu saradnju, kao i mogućnosti da se škola nosi sa novim izazovima.
Kroz organizovanje aktivnosti mobilnosti za učenike ova partnerstva će takođe promovisati inkluziju i toleranciju, što su prioriteti Pariske deklaracije.
Učešće u ovakvom projektu omogućava vidljivost škole na nivou Evrope, otvara nove mogućnosti za saradnju, učenje i razmenu nastavnika i učenika - navode nastavnici koji će "nositi" realizaciju projekta.
Erasmus+
"Erasmus+" je program Evropske unije namenjen podržanju obrazovanja, obuke, omladine i sporta u Evropi, čija je realizacija počela januara 2014. godine. Ciljevi programa Erasmus+ u oblasti obrazovanja i obuke su unapređenje i podrška razvoja na svim nivoima obrazovanja i obuke; jačanje veze između formalnog i neformalnog obrazovanja i učenja; poboljšanje saradnje između obrazovanja i tržišta rada. Erasmus+ program takođe je fokusiran na jačanje potencijala mladih za aktivno učešće u civilnom društvu, kao i na razvoj solidarnosti i razumevanja među kulturama. Erasmus+ program razlikuje Programske i Partnerske zemlje, kada je reč o mogućim modalitetima učešća njihovih institucija. Zemlje Programa su zemlje Evropske unije, kao i Makedonija, Island, Lihtenštajn, Norveška i Turska. Republika Srbija je u februaru 2109. godine zvanično postala punopravna članica programa Erasmus+. Sporazum su u Briselu potpisali ministar prosvete Mladen Šarčević i evropski komesar za kulturu, omladinu i obrazovanje Tibor Navračič.