Dodela Oskara: Openhajmer najbolji film, Nolanu nagrada za režiju

Vranje/Los Anđeles - Oskar za najbolji film dobilo je ostvarenje „Openhajmer“, režisera Kristofera Nolana, koji je nagrađen i za najbolju režiju na ovogodišnjoj 96. ceremoniji dodele nagrada Američke filmske akademije.

Oskara za najbolju glumicu osvojila je Ema Stoun za ulogu u filmu „Jadna stvorenja“ Jorgosa Lantimosa, a irski glumac Kilijan Marfi dobio je Oskara za najbolju mušku ulogu, za rolu naučnika Openhajmera.

Marfiju je ovo prvi osvojeni Oskar i prva nominacija ikada.

Oskara za najbolju sporednu žensku ulogu osvojila je Devajn Džoj Rendolf, za ulogu u filmu „Bartonova akademija“ (The Holdovers), a nagradu za najbolju sporednu mušku ulogu dobio je Robert Dauni Džunior, za rolu Luisa Štrausa u filmu „Openhajmer“.

Pored pomenutih, film „Openhajmer“ dobio je i Oskare za: najbolju fotografiju (Hojte van Hojtema), najbolju montažu (Dženifer Lejm), najbolju muziku (Ludvig Goranson).

Film „Jadna stvorenja“ osvojio je i Oskare: za najbolju scenografiju (Džejms Prajs, Šona Hit i Žuža Mihalek), najbolji kostim (Holi Vodington) , najbolju šminku (Nadija Stejsi, Mark Kulije i Džoš Veston).

Favorit je bio film „Openhajmer“, sa nominacijama u čak 13 kategorija.

Film „Jadna stvorenja“ bio je nominovan u 11 kategorija, „Ubistva pod cvetnim mesecom“ Martina Skorsezea u 10, a „Barbi“ Grete Gervig u osam.

Filmu „Barbie“ Oskar za najbolju pesmu

Popularna numera „“What Was I Made For“ koju su pisali pevačica Bili Ajliš i njen brat Fineas O’Konel proglašena je najboljom pesmom iz filma.

Ovo je drugi Oskar za Bili i Finesa, nakon nagrade za naslovnu pesmu iz filma „No Time to Die“.

Za najbolji kratkometražni film Oskarom je nagrađena „Čudesna priča o Henriju Šugaru“ Vesa Andersona i Stivena Rejlsa, adaptacija Roalda Dala sa Benediktom Kamberbačom u glavnoj ulozi.

Najbolji dugometražni animirani film je „Dečaj i čaplja“, japanskog autora Haja Mijazakija.

Oskara za najbolji kratkometražni animirani film osvojilo je antiratno ostvarenje „Rat je završen“, producenta Šona Lenona, sina čuvenog para Džona Lenona i Joko Ono.

Najbolji originalni scenario napisali su Žistin Trije i Artur Harari, za francusko remek-delo „Anatomija pada“, a Oskara za najbolji adaptirani scenario dobio je Kord Džeferson za „Američku fikciju“, adaptaciju romana „Erasure“ Persivala Evereta.

Oskara za najbolje specijalne efekte osvojili su Takaši Jamazaki, Kijoko Šibuja, Masaki Takahaši and Tazudži Nodžima za japanski hit „Godzila minus jedan“.

„Zona interesa“ najbolji strani film, „Dvadeset dana u Marijupolju“ najbolji dokumentarac

Nagradu za najbolji strani dobio je film „Zona interesa“ Džonatana Glejzera, drama o životu porodice komandanta Aušvica Rudolfa Hesa koja živi naizgled idiličan život uz sam logor smrti.

Takođe, film je nagrađen i Oskarom za najbolji zvuk. Inače, film je britanski, ali su dijalozi na nemačkom jeziku.

Oskara za najbolji dokumenatni film osvojio je „Dvadeset dana u Marijupolju“ Mistislava Černova, Mišel Majzner i Rejni Aronson Ret.

„Ovo je prvi Oskar u istoriji Ukrajine“, naglasio je Černov ističući da je počastvovan.

Oskara za najbolji kratki dokumentarac osvojila je „Poslednja majstorska radionica“ Bena Praudfuta i Krisa Bauersa.

Najnovije vesti