Birodi: Snažna funkcionerska kampanja Vučića i Brnabić

Vranje/Beograd - Osam sati i 35 minuta učestovali u funkcionerskoj kampanji predstavnici izvršne vlasti u Srbiji od 1. do 15. novembra, i to u centralnim informativnim emisijama na RTS-u, Pinku, Prvoj, Hepiju, B92 i N1, objavljeno je iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).

Polovina tog vremena data je predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću.

On je u funkcionerskoj kampanji učestvovao 4 sata i 41 minut.

Druga polovina pripada premijerki Ani Brnabić i ostalim članovima Vlade Srbije.

Brnabić je u funkcionerskoj kampanji bila sat i sedam minuta, a na trećem mestu je ministar finansija Siniša Mali sa 46 minuta.

Prema podacima koje je objavio BIRODI, Vučić je u 85 odsto vremena provedenog u funkcionerskoj kampanji predstavljen pozitivno, od čega 27,8 odsto vremena izrazito pozitivno.

Prema Transparentnosti Srbije, funkcionerska kampanja je izraz kojim se označava aktivnosti javnih funkcionera u predizbornom periodu, koje se prikazuju kao njihov "redovan rad", a suštinski su deo političke promocije.

"Mediji o ovim aktivnostima izveštavaju u informativnom programu, van blokova koji se odnose na predstavljanje stranaka.

Na taj način, partije sa kojima birači identifikuju funkcionere dobijaju dodatnu promociju i u kvantitativnom i kvalitativnom smislu - izveštaji o funkcionerskoj kampanji se plasiraju u kontekstu objektivnog izveštavanja, a gledanost informativnog programa je daleko veća nego gledanost predizbornih promotivnih blokova (reklama).

Ovaj oblik izborne propagande nije obuhvaćen propisima koji uređuju pristup učesnika izbora medijima (npr. ravnomerno predstavljanje izbornih lista).

Pošto zakonski nema tretman predizborne propagande, pojavljivanje državnostranačkih lidera u informativnom programu ne ulazi ni u prikaz troškova izborne kampanje, niti podleže kontroli finansijskih izveštaja političkih subjekata", navode iz Transparentnosti Srbije.

Najnovije vesti