Vranje - Učenici i nastavnici OŠ Branko Radičević u Bujanovcu nastavili su saradnju sa svojim bugarskim i turskim partnerima, u okviru Erasmus+ projekta pod nazivom Steam powered education, razvijajući omladinski aktivizam u saradnji sa školama sličnog opredeljenja iz inostranstva.
Nakon posete učenika Turskoj, u periodu od 18. do 24. septembra, ova bujanovačka škola je u protekle dve nedelje bila organizator virtuelne mobilnosti pod nazivom Art is everywhere, koja je realizovana zajedno sa inostranim partnerima putem Zoom platforme.
Učenici su imali priliku da se bave umetnošću kroz prizmu matematike i fizike.
"Prvi deo radionica ticao se italijanskog matemaričara Leonarda Fibonačija, Fibonačijevog niza brojeva, zlatnog preseka i primene zlatnog preseka u umetnosti, kaže za Vranje News Marija Stojković, koordinatorka projekta za bujanovačku školu.
"Interaktivnim pristupom učenici su kombinovali umetnost i matematiku, koristeći priliku da iskažu svoju kreativnost i da stvore zanimljiva dela kao izraz svoje inspiracije", navodi Stojković.
Drugi deo mobilnosti, dodaje nastavnik matematike Slađan Kitanović, obrađivao je pojam klatna u fizici (Pendulum momentum) i umetnosti.
"Pri tome su učenici naše škole demonstrirali nauku koja stoji iza zakona kretanja i inercije, dok prave nesvakidašnja umetnička dela", kaže Kitanović.
Od svih radionica, navode u školi, učenicima se najviše dopala umetnost fizike, kaže Maja Antić Jovanov, pomoćnica direktora bujanovačke škole.
"To bismo voleli da ponovimo sa još većim brojem učenika naše škole, ističu organizatori ove mobilnosti.
Za kraj mobilnosti ostavljen je kviz koji je zaokružio lepo druženje i sva znanja stečena u protekle dve nedelje", navodi Antić Jovanov.
Iako je mobilnost završena i već počinju pripreme za narednu, u planu je i izložbu radova nastalih iz ovih radionica.
Podsećanja radi, Prvu aktivnost u okviru prokekta STEAM-Powered education, učenici bujanovačke škole Branko Radičević imali su u gradu Nazili u Turskoj, od 19. do 23. septembra.
Učešćem u tom projektu dobili su priliku da razvijaju stručne veštine u domenu novih tehnologija, pre svega robotike.
"Skromnih tehničkih mogućnosti ali bogata projektnim aktivnostima, znatiželjnim i zainteresovanim učenicima kao i kreativnim i angažovanim nastavnicima, Brankovci nastavljaju da šire evropsku dimenziju svoje škole i da osvajaju nove rezultate", kaže Nenad Tasić, direktor škole.
Nakon uspešno realizovanog projekta, Motivation III – 21st century students, u saradnji sa školama iz četiri evropske zemlje koji se uspešno privodi kraju u mesecu septembru, bujanovačka škola Branko Radičević počela je aktivnosti na drugom Erazmus + projektu.
Koordinatorka projekta navodi da STEAM-Powered education, kako glasi naziv projekta, u svom fokusu ima upoznavanje učenika i nastavnika sa pojmom STEAM obrazovanja.
"Takođe i jačanje pažnje kod učenika u smeru istraživanja, upoznavanja sa novim alatima za učenje, kontinuiranog napredovanja nastavnika kroz uvođenje novih tehnika u nastavnom procesu, pomoć učenicima da kreativno rešavaju probleme, da razviju veštine koje se mogu primeniti u različitim situacijama i da u praksi primene znanja iz različitih STEAM disciplina", ističe Marija Stojković.
Zemlja koordinator projekta je Bugarska, a partneri su OŠ Branko Radičević i škola iz Turske, dodaje Maja Antić Jovanov.
"Dosadašnje Erazmus+ iskustvo nam je bilo izuzetno korisno za razvoj profesionalnih mreža nastavnika.
Uspostavili smo kontakte sa kolegama iz raznih krajeva Evrope a naši učenici novim projektom dobili su priliku da steknu inovativna i primenljiva iskustva koja će im koristiti za dalji rad i učenje", navodi Antić Jovanov, uz napomenu da se više informacije o svemu nalazi na vebsajtu projekta.
Osim Stojkovićeve, Antić Jovanov i Kitanovića, u ovaj projekat uključeni su i Nenad Tasić, direktor škole, nastavnici likovnog Milan Jovanović i Aleksandar Čavdarević, nastavnik fizike Dušan Jovanović i nastavnica engleskog Ivana Stojanović.
M. Tomić
Rad Vranje News-a podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole "Mladi i mediji za demokratski razvoj".