Vranje - U Osnovnoj školi Branko Radičević u Bujanovcu, završena je još jedna virtuelna mobilnost iz Erazmus+ projekta Steam-powered education, o temi "Our world is a machine", u organizaciji partnera iz turske škole.
Kako za Vranje News kaže nastavnica Marija Stojković, koordinatorka projekta za bujanovačku školu, učenici su u istraživačkom radu, najpre, naučili šta je pojam ruža vetrova.
"Tražili su podatke o ruži vetrova iz našeg kraja, predstavili su prezentacijama vetar kao obnovljivi izvor energije, istraživali o vetroparkovima u svetu i kod nas.
Učili su o tome koliko je važno graditi vetroparkove i koristi prirodne resurse, s ciljem pretvaranja prirodnih resursa u električnu energiju". kaže Stojković za naš portal.
Druga tema obuhvatala je simuliranje pokreta pomoću interaktivne bubamare, u raznim aplikacijama, gde su učenici stekli predznanje o vektorima i kretanju.
"Učenici su crtali i interpretirali vektore položaja, brzine i ubrzanja za objekat koji se kreće u 2D, uočavali kako brzina utiče na položaj i kako ubrzanje utiče na brzinu", dodaje ova profesorka.
Objašnjava da je mobilnost trajala dve nedelje, a da je završena kvizom i evaluacijom.
"Iako su tehničke mogućnosti naše škole skromne, nastavnici nalaze načine da motivišu učenike na istraživački rad.
Učenici su pokazali da ih ovakav način rada intrigira, da se dobrim idejama i voljom prevazilaze tehnički nedostaci i da nasi učenici sa samopouzdanjem idu u korak sa vremenom i unapredjuju svoje veštine i znanja uz podršku nastavnika.
Ideja je bila da se upotreba telefona iskoristi u edukativne svrhe.
Kad već učenici provode toliko puno vremena koristeći telefone, hteli smo da im pokažemo širok spektar upotrebe kako samog uređaja i mnogo besplatnih aplikacija, tako i interneta kao najvećeg izvora informacija”, kaže nastavnica Stojković.
Sve aktivnosti možete redovno pratiti na zvaničnom sajtu projekta kao i na društvenim mrežama.
M. Tomić
Rad Vranje News-a podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole "Mladi i mediji za demokratski razvoj".